Monday, December 1, 2008

MUHAMMAD DALAM KITAB2 TERDAHULU SIRI 1

Nabi Muhammad diutuskan sebagai rahmat bagi seluruh alam. Kisah tentang peribadi baginda ada disebutkan dalam kitab-kitab dahulu secara terperinci. Berhubung dengan ini, dalam surah Al-Baqarah ayat 146, Allah berfirman “Dan mereka yang kami berikan kitab (Yahudi dan Kristian), mereka mengenali (Muhammad) seperti mereka mengenali anak-anak mereka sendiri”.

Golongan Yahudi dan Kristian cuba menyembunyikan hakikat tersebut sehingga hari ini. Justeru, mudah-mudahan dengan artikel ini dapat merangsang kita mengkaji dan membuktikan kepada dunia bahawa peribadi nabi Muhammad disebutkan di dalam kitab-kitab mereka secara jelas dan terang. Semoga dengan pembuktian ini juga mereka yakin akan kebenaran baginda.

Bersambung.....

2 comments:

Melica Shandra Ferra said...

Shallom~

Kitab-kitab terdahulu menyatakan tentang MUHAMMAD?

~Sepanjang saya membaca alkitab, saya tidak pernah temukan MUHAMMAD..malah yang saya temukan adalah TUHAN YESUS KRISTUS..

~Penganut Kristian menutup kebenaran muhammad dalam alkitab??

~Bagaimana bisa kami menyembunyikan kebenaran,padahal satu pun tidak ditemukan..

~Erhmm..kamu nie ada baca alkitab tue atau kamu copy paste,dari artikel lain?

Deana said...

salam..

itu adalah kerana Kitab2 yg terdahulu tlh byk diubahsuai oleh manusia sendiri. tgklah pada Bible sendiri pn.. berapa byk versi bible yg ada skrg.. versi King James,versi Al-kitab,Revised Version..

allahu ahlam.