Friday, October 24, 2008

RESPON KEPADA AGURL_FAITH...

BUMI BERBENTUK RATA DALAM ALKITAB???

Assalamu’alaikum...
Salam kasih sayang Islam kepada semua.

Terima kasih kepada saudari Agurl_faith (mohon maaf kerana saya tidak tahu nama sebenar saudari) kerana respon yang sangat memberangsangkan dan diharapkan akan meneruskan perbincangan dalam blog ini untuk sama-sama mencari kebenaran. Saya ingin memberikan respon kepada Agurl_faith berhubung tajuk “ketepatan Alkitab secara ilmiah” dalam respon beliau. Berikut adalah pandangan beliau :

Tak satupun penemuan ilmiah yang bisa membuktikan ketidakbenaran pernyataan-pernyataan yang tertulis dalam Alkitab. Bahkan ilmu pengetahuan yang semakin berkembang semakin menunjukkan ketepatan pernyataan-pernyataan itu.

- Alkitab menyatakan bahwa bumi itu bulat lebih dari 2.200 tahun sebelum abad ke 15 dimana penjelajahan dilakukan untuk membuktikan bahwa bumi itu tidak datar. (Yesaya 40:22). “Dia yang bertahta di atas bulatan bumi…” Bahasa Ibrani menerjemahkannya sebagai ‘lingkaran’ yang maksud sebenarnya dalam ayat ini adalah ‘bulatan.’


Saya ingin membawa saudari Agurl_faith dan pengunjung semua kepada ayat dalam bible,

Matius 4:8
( Dan iblis membawaNya pula ke atas gunung yang sangat tinggi dan memperlihatkan kepadaNya semua kerajaan dunia dengan kemegahannya)

Lukas 4:5
(Kemudian ia membawa Jesus ke suatu tempat yang tinggi dan dalam sekejap mata ia memperlihatkan kepadaNya semua kerajaan dunia)

Daniel 4:10-11
10 - (Adapun penglihatan yang kudapatdi tempat tidurku itu,demikian: di tengah2 bumi ada sebatang pohon yang sangat tinggi
11 - (Pohon itu bertambah besar dan kuat, tingginya sampai ke langit, dan dapat dilihat sampai ke hujung seluruh bumi)

Dalam Matius dan Lukas, disebutkan bahawa Jesus dibawa ke atas gunung yang sangat tinggi dan dilihatkan kepadanya seluruh kerajaan dunia. Fakta sains hari ini menjelaskan kepada kita bahawa bumi itu berbentuk bulat atau lebih tepat ‘sfera’. Disebabkan bumi yang berbentuk sfera, mustahil untuk kita melihat keseluruhan bumi melainkan bumi berbentuk rata. Begitu juga halnya pada Daniel yang menyatakan bahawa tinggi pokok itu sampai ke langit dan dapat dilihat sampai ke hujung seluruh bumi. Nah, mana mungkin seluruh bumi dapat melihat pokok tersebut sekiranya bumi itu berbentuk bulat atau sfera melainkan bumi itu berbentuk rata.

Maka ini adalah satu lagi kesalahan ilmiah dalam bible dengan menyatakan bahawa bentuk bumi adalah rata sehingga jesus boleh melihat semua kerajaan dunia dari gunung tinggi(Lukas&Matius) dan tinggi pokok yang boleh dilihat sampai ke hujung seluruh bumi(Daniel).

Berhubung dengan ayat dalam (Yesaya 40:22) : “Dia bertakhta di atas bulatan bumi...”

Apa yang boleh saya katakan ialah, bila kita mengambil bahawa bumi berbentuk rata dan kita gabungkannya dengan (Yesaya 40:22 bahawa Dia bertakhta di atas bulatan bumi) maka kita semua boleh membuat kesimpulan bahawa, pandangan bible tentang bumi ini adalah seperti duit syiling yang berbentuk bulat tapi permukaannya rata. Seperti gambar rajah di bawah.

Maka ini adalah satu lagi kesalahan ilmiah daripada banyak lagi contoh2 yang telah saya kemukan dalam artikel saya dan yang akan saya kemukan pada artikel saya yang akan datang.

Renung2 fikir2....
Semoga kita semua mendapat hidayah daripada Allah...

5 comments:

aGurL_FaiTh said...

fikiran manusia mmg masih terbatas..sungguh x terselami jalan2 Tuhan.
manakan sama terang dan gelap..
macamana sekalipun terang x boleh bersatu dgn gelap..

agama ini adalah kebebasan dan pilihan sendiri..

saya nak share sstu,harap ini tidak akan myinggung mana2 pihak :)

Here are true stories about people who had dreams from God:

i escaped from Saddam Hussein

"why do people in my country believe different things?" thought Abdel Rahman from Iraq.So he studied various parts of his religion,as well as other religions.He also worked hard to argue with followers of Jesus,and tried to take away their faith in Jesus.

Then came the dreams.He remembers,"one night in a dream,i saw a man with a beard man talking to me:

’son,He ask me,"why do you attack my sheep?”

i reply,”who are you sir?”

He answered "Jesus Christ"

So,i answered his question ;’i am not attacking your sheep sir,i am trying to bring your lost sheep back to the straight path’

He said, "you are the one who is LOST: i am the straight path.”

this made Abdel Rahman very confused,and he left all religion behind.but after a time,he again had a dream and heard a voice.This time he knew it was Jesus saying, ”run away from your country NOW!!"

Escape From Iraq

” this voice was very insistent,so i woke up and packed my things.in a few hours,i was outside Iraq and going to my family in another country."when he telephoned his mother,she told him that saddam hussein’s police were looking for him.This was because of something his father had done years before.she said that he must never come back to iraq.

”After that,i dreamed again of Jesus ,and He said to me ‘ i love you.why dont you love me too? come to me because i have a plan for you. ‘i woke up and crying.He was looking for me,and i was trying to escape from Him! He wanted me to be with Him,and i was not.He had saved me from saddam’s torture squad,so i told Him, ‘ i’m coming to you,Jesus even if this costs me my life.’

At the moment,Jesus changed my life.He became a friend to me and i trusted Him to take away all i had done wrong,and to be the ruler of my life."

True Worshipper said...

Shallom~

Just say what u want to say~

"Bahkan sampai pada hari ini, setiap kali mereka membaca Kitab Musa,ada selubung yang menutupi hati mereka
~Tetapi apabila hati seseorang berbalik kepada Tuhan ,maka selubung itu diambil daripadanya. Sebab Tuhan adalah ROH dan di mana ada Roh Allah di situ ada kemerdekaan, dan kita semua mencerminkan kemuliaan Tuhan dengan muka yang tidak berselubung ,dan kerana kemuliaan itu datang nya dari Tuhan adalah Roh ,maka kita diubah menjadi serupa dengan gambar-Nya dalam kemuliaan semakin besar..
2 Korintus 3:15-18~

Demikian lah Firman Tuhan..

Amen~

God Bless~

True Worshipper said...

Shallom~

AJAKAN JURUSELAMAT

Injil Markus 11:25-30

"Pada waktu itu berkatalah Yesus "AKu bersyukur kepada-Mu Bapa Tuhan langit dan bumi, karena semuanya itu Engkau sembunyikan bagi orang bijak dan orang pandai, tetapi Engkau nyatakan kepada orang kecil, Ya Bapa ,itulah yang berkenan kepada Mu , Semua telah diserahkan kepada-KU oleh Bapa-Ku dan tidak seorang pun mengenal Anak selain Bapa ,dan tidak seorang pun mengenal Bapa selain Anak dan orang yang kepadanya Anak itu berkenan menyatakannya. Marilah kepada-Ku, semua yang letih lesu dan berbeban berat, Aku akan memberikan kelegaan kepadamu. Pikullah kuk yang kupasang dan belajarlah pada-Ku karena Aku lemah lembut dan rendah hati dan jiwamu akan mendapat ketenangan. Sebab kuk yang kupasang itu enak dan beban -Ku pun ringan."


~Demikianlah Firman Tuhan..

Saya tidak perlu berdebat dengan kalian semua..
~Saya punya Allah yang ajaib yang akan menyatakan Kemuliaan-Nya dan kebenaran-Nya pada kalian semua..

~Batu yang keras jika ditukul akan pecah , dan tukul yang menukul akan makin rusak~

~Semoga Allah Bapa yang saya kenal an sembah di dalam nama Tuhan Yesus akan menerangi jalan kalian semua~

Amen..

True Worshipper said...

How to be saved

First, you must give your heart to Jesus Christ and repent of the sins in your life. Jesus will then take away every sin from your past from that moment on. No matter what sin you have committed, He will never remember them and His Spirit will come into you and live within you. You will have His peace and joy within, which the world can never give you. He truly wants you to go to Heaven and be blessed while you're on earth.

Going to church is very important to the Lord, because it is His house and He wants His people to praise Him. While we are praising Him in the church, we will receive many different kinds of blessing, such as healing and deliverance. Also, it is very important to listen to His word and fellowship with other Christians. This is what He wants us to do after we are saved.

Reading the Bible daily and praying, many times a day, is a good way to have a relationship with Jesus. This way, you will hear His voice. God loves to hear your voice raised, praising Him instead of praying silently. God talks to us through the Bible because every word in the Bible is God breathed.

Some Christians and non-Christians literally hear God's voice; sometimes in whispers and other times His spirit speaks into our spirits. When this happens it is like a normal conversation between two people.

After giving our hearts to God, we must work out our salvation daily by giving up the worldly things that we have been doing before our salvation. If you really try, Jesus will strengthen you in every area of your life and you will find a joy that you could never imagine. The world can never match this joy.

God will test your obedience and if you are sincere, God will begin blessing you beyond belief. Some blessing come quickly, while others are slower to come. This is why we have to pray continually.

Learning God's word is very important. Without knowing His word it's very hard to lead a life holy to the Lord and serve Him and be blessed.

If you have a desire to serve Him, God will bless you immeasurably. God's own son wanted to serve Him so much that He gave up His life for us. He didn't just die, but suffered mightily by hanging on the cross for hours, shedding His blood to cover our sins. This was done to save all mankind from the lake of fire.

God hates sin. Please ask God to search your heart to see if you have sinned willfully or without knowing before your bedtime prayer each night. We all sin every day and fall short of the glory of God.

With God, nothing is impossible. He can do any and all things through us, but He will never force us to come to Him. We are born with a will and it is a matter of personal choice for each and everyone to come to Him or reject Him. He wants us to make a choice for Him and not the world.

This is the reason that anyone who has the salvation experience should witness and let others know about the Jesus that lives within them and resides on their tongue.

Many feel that after we die, we don't know anything. In reality, only our bodies die, but the spirit and soul lives on through eternity, just as when we were alive. This is the reason He wants everyone to come to salvation.

If you have been saved but have back slidden, please search your heart and make it right with God. Don't wait too long for we don't know the hour or the day that our lives will end or when Jesus comes for His church.

One of the saddest things in life is to never know Jesus. My heart aches for these unfortunate people because I know where they are going. I have Jesus' love in me.

Jesus' heart aches for His people every second, but there is nothing He can do for those who don't believe in Him. Whoever doesn't believe will be in Satan's hands for eternity.

God bless you,
Choo Thomas

Ibnu Saif said...

Hebat laa ko Fai... byak ni dorg komen.. hihi.... apa yg aku boleh bntu??? hehe... ha.. ni no contact aku.. alaaa.... bukn ko boleh call jgak nnti... bru smlam aku call ko.. tdur sdah kali ko tu tau time tu... ko ambik ym id aku jak laa... kita chanttg2 k.. hehe... al_basayuv@yahoo.com k.. see u later.... Chow bro..