Thursday, October 23, 2008

RESPON KEPADA SAUDARI MELICA...


Saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada saudari Melica di atas respon yang saudari berikan dalam laman blog ini.

Ya, saya sentiasa berdoa agar selalu diberi petunjuk dalam kehidupan ini. Segala puji bagi Allah, setakat ini keyakinan saya masih kuat untuk berpegang dengan ajaran Islam kerana saya masih belum bertemu dengan sebarang kesalahan dan keraguan dalam agama ini mahupun kitab Al-Quran.

Malah, semakin saya mengkaji agama-agama lain, semakin saya bertemu dengan kesalahan dan keraguan dalam agama tersebut dan kitabnya.

Justeru, dengan artikel-artikel yang saya publish dalam blog ini, saya sangat berharap agar saudari terus memberi respon kepada artikel2 saya agar keraguan saya terhadap bible dapat dijawab.

Selain itu untuk pengetahuan saudari Melica, dalam Islam juga kami percaya dengan Jesus (Nabi Isa) namun bukan sebagai tuhan tetapi sebagai pesuruh Allah yang di utuskanNYA untuk membimbing manusia ke jalan yang benar sama seperti rasul-rasul yang lain seperti Nabi Adam, Nabi Nuh, Nabi Musa, Nabi Ibrahim, Nabi Muhammad dan sebagainya.

Kami juga meyakini bahawa Nabi Isa mempunyai anugerah yang luar biasa yang diberikan Allah kepada rasul-rasulnya yang disebut dalam Islam sebagai mukjizat. Tetapi mukjizatnya itu hanya sebagai seorang rasul utusan Allah dan bukannya sebagai tuhan.

Justeru saya berharap agar saudari Melica tidak berhenti bertukar-tukar pandangan dalam blog ini atau terus memberikan respon kepada email saya atas dasar kasih sayang sesama manusia untuk mencari jalan kebenaran dalam hidup saudari Melica, saya dan semua umat manusia agar kita semua selamat di dunia dan akhirat.

No comments: