Saturday, November 8, 2008

ISLAM AGAMA KEGANASAN & BERKEMBANG DGN PEPERANGAN (PEMBUNUHAN)?SIRI 4

Sambungan siri 4......

5)Islam melayan tawanan perang dengan baik
Islam juga menuntut tawanan-tawanan perang dilayan dengan baik. Sebagai contoh dalam Perang Hunain, kaum Hawazin dikalahkan dan 6000 orang dijadikan tawanan perang. Akhirnya, semua mereka dibebaskan oleh tentera-tentera Islam.

Dalam Perang Badar, 70 orang dijadikan tawanan perang dan salah seorang antara mereka adalah saudara kepada Musab bin Umair. Beliau berkata, Mereka (orang Islam) berjalan kaki sedangkan kami (tawanan-tawanan perang) mengenderai kenderaan. Mereka menjamu kami dengan roti sedangkan mereka hanya memakan buah-buah tamar.”

6)Umat Islam memerintah Sepanyol selama 800 tahun.
Umat Islam memerintah Sepanyol lebih kurang 800 tahun. Umat Islam di Sepanyol tidak pernah menggunakan mata pedang untuk memaksa sesiapa menukar agama. Hanya kemudian, pejuang-pejuang Salibi Kristian datang ke Sepanyol dan menghapuskan umat Islam. Tiada seorang pun umat Islam di Sepanyol yang dapat melaungkan azan, iaitu seruan untuk solat secara terbuka.

7)Pertambahan agama di dunia daripada 1934 sehingga 1984.
Satu rencana di dalam Reader’s Digest ’Almanac’, buku tahunan 1986, memberikan statistik pertambahan peratusan agama utama di dunia dalam tempoh setengah abad daripada tahun 1934 sehingga 1984. Rencana ini juga disiarkan di dalam majalah The Plain Truth. Tempat teratas adalah Islam dengan peningkatan sebanyak 235% dan agama Kristian hanya meningkat dengan kadar 47%. Mungkin ada yang bertanya, perang apakah yang berlaku pada abad ini yang berjaya mengislamkan jutaan manusia?

8)Islam adalah agama paling cepat berkembang di Amerika dan Eropah.
Pada hari ini, agama yang paling cepat berkembang di Amerika adalah Islam. Agama yang paling cepat berkembang di Eropah adalah Islam. Mata pedang atau perang manakah yang memaksa orang-orang Barat menerima Islam dalam jumlah yang sebegitu tinggi?

Justeru itu, fakta-fakta daripada siri 1 hingga siri 4 ini jelas menunjukkan bahawa umat Islam amat berperikemanusiaan serta membenci sebarang bentuk keganasan dan pembunuhan. Dakwaan bahawa Islam sukakan pembunuhan, keganasan, peperangan dan tidak berperikemanusiaan adalah satu tuduhan yang tidak berasas.

Islam untuk semua...

No comments: